Scoren met.. Chatten.

Wat doe je als je flinke ambities hebt, een keer failliet bent geweest en nu écht een succes van je zaak wilt maken? Flevonice in Biddinghuizen zet hiervoor nu onder meer flink in op nieuwe media.

"Online media zijn heel belangrijk voor ons sinds de heropening eind 2013", vertelt marketingmanager Robin Klein van Flevonice. "Sinds vorig jaar bieden we naast onze buitenijsbaan namelijk onder meer obstacle running, hardlopen over een hindernispacours. Dit is vooral in trek bij jonge en sportieve mensen e die zitten veel op instagram. Voor Flevonice in de breedte is Faceboook met onze 17.500 fans het hoofdcommunicatiekanaal."

Videofun

Het bedrijf werkt vanuit een mediastrategie en zet ook filmpjes in voor sfeerbeleving en een kennismaking met het bedrijf. "Afgelopen winter lieten we daarom bijvoorbeeld een drone vliegen boven een drukke schaatsdag. Dat leverde leuke beelden op." Hij wil daarmee mensen aan het denken zetten over schaatsen in het algemeen en het fun- en sportpark in het bijzonder. Dat eerste werkte in ieder geval, want de site trok hierdoor veel extra bezoekers die daarna actieadvertenties via Facebook kregen.  Het park doet ook wel eens iets samen met een A-merk. "Zo maakten we een video waarin iemand zich voorbereidt op het schaatsseizoen. Die sloten we af met de actie: 'Kom je nu schaatsen, dan ontvang je een warme Chocomel gratis." Voor dit soort ideeën en online campagnes werkt hij met een hub, een denktank met zo'n vijf medewerkers. 

Een écht verhaal

Het grote aantal fans op Facebook dankt Flevonice aan een mix van goede inhoud én advertenties. Hiervoor bedankt het team inhoud die de echte schaatsfans aanspreekt én gezinnen die een dagbesteding zoeken en van vroeger uit iets met schaatsen hebben. Zo verschijnt er welke week een blog met een persoonlijk verhaal van iemand die bij Flevonice werkt, traint of op bezoek was. Het team verwijst hiernaar met een boodschap die het voor elke medium iets bijvijlt. "Op Facebook met een foto, video en blogtekst. Op Pinterest met foto's. En via twitter gewoon een linkje."

Reactie van social mediadeskundige

Antina van der Veen reageert: "Wauw, wat een goed idee om een drone te laten vliegen met de schaatsers. Dan heb je pas mooie beelden om te laten zien. Ik zie dat de video 92 keer is gedeeld op Facebook en daarmee 12.000 views heeft gehaald. Dat is nog eens de moeite waard. En dat je zaken kunt doen met bekende A-merken en BN'ers als Patrick Kluivert aan je merk kunt verbinden, maakt het vertellen van mooie verhalen nog gemakkelijker. Je hebt ook groot gelijk dat like-en-share niet het effect hebben wat bedrijven ervan hopen. Daarbij komt ook nog eens dat Facebook zulke acties heeft verboden. In het ergste geval raak je je zorgvuldige opgebouwde fanbase kwijt als Facebook je pagina uit de lucht haalt."

Antina ziet toch een paar verbeterpunten voor de social media van Flevonice. Wat deze zijn leest u in 't lekkerst magazine fastfood.

DR Fotografie-4075.jpg DR Fotografie-3991.jpg

 

Deel deze pagina:

Magazine 't Lekkerst

Magazine 't Lekkerst
LEES VERDER

Kerstpakketten

Kerstpakketten
DIRECT SHOPPEN

Coca-Cola Zero

Coca-Cola Zero
WIN EEN ZERO BBQ BARREL!

Bestellen

Bestellen
DIRECT BESTELLEN