In de nieuwste editie van 't lekkerst magazine fastfood verteld Danny Griep van Danny's Marknesse hoe hij omgaat met nieuwe media.

Patatbakker pakt succes

"Schaam je niet om een keer te kijken hoe een ander het doet op Facebook of internet." Die boodschap geeft Danny Griep collega-cafetariahouders graag mee. Zelf googelt de eigenaar van Danny's Marknesse ook geregeld op zijn eigen bedrijf en dat van anderen. Ter inspiratie en vergelijking.

Danny is een jonge, razend enthousiaste én leergierige ondernemer. "Door veel te googelen probeer ik up-to-date te blijven en te kijken hoe andere ondernemers het doen op social media." Dat leverde hem al leuke ideeën op. "Sommige collega's hebben een twittersnack. Of ze plaatsen foto's van hun eigengemaakte producten. Dat laatste doe ik sinds kort dus ook."

Duizenden snackfans?

Zijn online berichten worden gemiddeld maar liefst vijfduizend keer bekeken. En dat met zo'n 1.100 volgers! "Je kunt zo'n bericht voor vijf euro wel een boost geven, maar dat doen we eigenlijk nooit. Dat is voor ons niet nodig." Het meest trots is hij op posts die maar liefst 25.000 keer bekeken werden. Dat gebeurde onder meer toen hij na de verhuizing verbouwingsfoto's van zijn nieuwe zaak postte. "Verder plaats ik onder meer berichten met openingstijden rond de feestdagen en leuke weetjes. Zoals over de zaak, over hoe je patat maakt en waar onze snacks vandaan komen. Ik vind het heel leuk als ik zie hoe vaak mijn berichten worden bekeken, gedeeld en geliket.

Super moment

Hoeveel tijd het Danny kost? "Ach, dat is maar vijf minuten voor zo'n berichtje. Ik probeer het daarbij wel leuk te houden en post daarom ongeveer een tot twee keer per week. Elke dag berichten plaatsen? Nee, dan lezen mensen eroverheen." Bij de timing van berichten maakt hij wel bewuste keuzes. "Je moet wel een beetje over de dag en tijd nadenken. In het weekend, dan heeft iedereen vrij en zit men veel op Facebook. Dat is een supermoment."

Oeps, foutje..

De grootste valkuil waar hij als ondernemer online in trapte? De kracht van Facebook onderschatten! "Toen we in de Cafetaria Top 100 stonden, plaatste ik een bericht dat we gratis patat weggaven. Dat bericht werd zó vaak gedeeld en geliket, dat het helemaal uit de hand liep. Gelukkig kochten mensen ook veel snacks, dus was al met al wel een geslaagde actie."

Keiharde cash

Sinds de verbouwing van vorig jaar hangen er in zijn zaak verder vier tv-schermen ter promotie. "In het verleden had ik één scherm en zette ik daar de maandfolder en zo op. Tegenwoordig zet ik de schermen meer in als digitale menuborden. Met op één scherm alles over ons ij en onze milkshakes. en op de andere schermen elke twee tot drie minuten een menu voor een leuke actieprijs én de snacktrend van dit moment. Ik merk dat we op deze reclame echt verkopen."

Als je het zó stelt..

Al met al is en blijft Danny supertevreden met zijn mediakeuzes. "Zeker met Facebook. Het is voor mij fantastische reclame die je gratis krijgt. Bijna iedereen zit erop en het is bewezen dat mensen er tien tot vijftien keer per dag op kijken. Als het zo vaak wordt bekeken, waarom zou je dan iets in de krant zetten wat geld kost?"

Volg Danny's Marknesse:

Facebook www.facebook.com/DannysMarknesse

Website www.dannysmarknesse.nl

Lees meer artikelen in 't Lekkerst Magazine Fastfood

DR Fotografie-7944.jpg DR Fotografie-7982.jpg DR Fotografie-7993.jpg


Deel deze pagina:

Magazine 't Lekkerst

Magazine 't Lekkerst
LEES VERDER

Openingstijden 2017

Openingstijden 2017
LEES MEER

Maak nu kennis met..

Maak nu kennis met..
MET 10% KORTING!

Bestellen

Bestellen
DIRECT BESTELLEN